MENÜ
TUDÓS TANODA

" A fölfedezés az arra felkészült fejekben születik!"
                    Pasteur

Tanodánk oktatási keretei

 

A matematika és fizika tantárgyak sikeres tanulásának alapvető feltétele a tantárgy folyamatos tanulása, az elméleti anyaghoz kapcsolódó feladatok rendszeres gyakorlása, a megszerzett ismeretanyag elmélyítése.

Foglalkozásaink ezért a rendszerességen alapulnak. Tapasztalataink azt mutatják, hogy azon diákok számára, akik az órai anyagot megpróbálják nyomon követni, valamit a házi feladatokat több-kevesebb sikerrel rendszeresen megoldani, úgy a heti 1, illetve 2 foglalkozás elegendőnek bizonyul az eredmények javítására.

Ennek megfelelően tanóráinkat hetente 1x illetve 2x60 percben tartjuk.

Mindenki kiválaszthatja a számára megfelelő munkaformát, oktatási csomagot. 

Az EGYÉNI FOGLALKOZÁSOK során a diák számára egyénre szabott gondolatmenettel adjuk át a tananyagot. Az óra menetét és témáját a diák igényeihez igazítjuk. Az tanóra időpontját a diák szabadon választhatja meg. Az egyéni foglalkozások további  előnye a differenciált, akár tanmenettől is eltérő oktatás.

Az egyéni foglalkozásokat javasoljuk azon diákoknak, akik:

  • 5.-12. évfolyam valamelyikén, illetve felsőoktatásban tanulnak.
  • nagyobb hiányosságokkal rendelkeznek és ezt gyorsan akarják pótolni.
  • emelt szinten szeretnének érettségizni.
  • tanulmányi versenyre készülnek.

Egyéni foglalkozásokat, magánórákat matematikából és fizikából is tart tanodánk.

A CSOPORTOS FOGLALKOZÁSOK lehetőséget adnak a gyerekek számára, hogy megtanuljanak egy-egy feladaton, problémán együtt gondolkodni. Merjék véleményüket megosztani másokkal, bátran kérdezzenek, gyakorolják az érvelés módszereit. A tanórákon az osztálylétszám, továbbá a heti óraszám ezt kevésbé teszi lehetővé.

A foglalkozások során a diákban tudatosodik, hogy nem csak az ő számára okozhat problámát egy-egy téma megértése. Ennek felismerése arra ösztönzi, hogy a későbbiekben már bátrabban meri feltenni kérdéseit. Tehát a csoportos foglalkozás növeli a tanuló önbecsülését, a tantárgy iránti önbizalmát, és lehetőséget ad a benne felmerülő gondolatok megfogalmazására.

A feladatok közös megoldása, elemzése közepette lehetőség nyílik kötetlen beszélgetésekre, az ötletek kifejtésére. Ezek a lehetőségek mind-mind elősegítik a szóbeli feleletek sikerét, egyúttal az alkalmazott módszerek pozitívan hatnak a tanuló  pszichikai és érzelmi fejlődésére.

Csoportos foglalkozások keretében bemutatunk érdekes fizikai kísérleteket. megbeszéljük a kísérlet elméleti hátterét. Lehetőséget adunk az önálló kisérleti munka elvégzésére.

Csoportos foglalkozásokat tartunk egy-egy matek, illetve fizika téma elméleti ismereteinek áttekintésére, a témához kapcsolódó feladatok begyakoroltatására.

 A csoportos foglalkozásokat javasoljuk azon diákoknak, akik:

  • az 5.-10. évfolyam valamelyikén tanulnak.
  • kisebb elméleti hiányosságokkal rendelkeznek.
  • több gyakorló feladatot szeretnének megoldani segítséggel.
  • szeretik a gondolkodtató feladatokat.
  • szeretik a fizikai kísérleteket.

Csoportos foglalkozásokat matematikából és fizikából is tart tanodánk.

OTTHONI OKOSKODÓ : A távoktatás ezen sajátos formáját azon diákok számára hoztuk létre,  akik úgy érzik, hogy a tanulást otthon, egyedül is el tudják végezni. Szükség van azonban számukra egy megerősítésre, esetlegesen egy-egy jól irányzott magyarázatra, továbbá aki kijelöl számukra gyakorló feladatokat és ellenőrzi is a megoldásokat.

Sok esetben a szülő, nagyszülő, eseetleg testvér ellenőrzi a házi feladatokat, továbbá gyakoroltat. Ez a művelet akár kétszer, háromszor annyi időt vehet igénybe, mint amennyit igényelne. Rohanó világunkkal mindez nem egyeztethető össze. Így ez a lehetőség tanulási segítséget nyújt a diáknak, és a szülőről is leveszi a tanítás, számonkérés terheit.

A gyakorló feladatsorok egyénre szabottan készülnek, figyelembe véve a diák tanulmányait, tudását.

Minden feladatsor 5 feladatot tartalmaz, amelyek egy adott témakörből kerültek ki.

A feladasorhoz tartozik egy ingyenesen elérhető videó, amely egy példa megoldását mutatja be interaktív módon. A kidolgozott példán keresztül a feladatok megoldásának menetét a diák áttekintheti, majd ezután a tanultak begyakoroltatására szolgál az 5 feladat.

A feladatsor elektronikus úton jut el a diákhoz. A megoldásokat a tanulónak minden esetben hagyomáson módon füzetbe, lapra kell elkészítenie. Majd a megoldást fotózva, elektronikus úton, a megadott határidőre kell megküldenie.

A kijavított, és értékelt munkáról minden esetben a szülő is kap tájékoztatást, így nyomon követheti gyermeke ismeretanyagának fejlődését, a  tanulás eredményességét.

 A "Otthoni okoskodót" javasoljuk azon diákoknak, akik:

  • az 5.-10. évfolyam valamelyikén tanulnak.
  • nehezen tudnak délutáni,hétvégi időbeosztásukba rendszeres tanórát beilleszteni.
  • kisebb elméleti hiányosságokkal rendelkeznek.
  • több gyakorló feladatot szeretnének megoldani önállóan.
  • felvételire, érettségire készülőknek.
  • tetszőleges időpontban szeretnék a tantárgyat tanulni.
  • szeretik a gondolkodtató feladatokat.

Egyénre szabott "Otthoni okoskodó" feladatsort matematikából és fizikából is készít tanodánk.

 

 

 

Asztali nézet