MENÜ
TUDÓS TANODA

" A fölfedezés az arra felkészült fejekben születik!"
                    Pasteur

 

FOGLALKOZÁSOK CÉLJA:

 

Manapság a gyermekek szinte egész pici koruktól a kommunikációs, és technikai eszközök áradata között nőnek fel. Természetességgel kezelik a telefont, a számítógépet, fotóznak Anyu és Apu fényképezőgépével, felkapcsolják a világítást és utaznak az autóval. Gyermekszobájukban  nagyon sok játék csörög, zörög, forog, mindenféle hangot ad ki annak érdekében, hogy a csemete képességeit több irányból fejlessze.

A picik és nagyobbacskák örömmel vesznek részt a körülöttük levő tárgyak, jelenségek megismerésében, feltérképezésében. Fáradhatatlanul kiváncsiak, érdeklődőek, aktívan közelednek minden új, számukra még ismeretlen dolog felé. Mindent szétszednek és elemeznek. A technikai és készségfejlesztő játékok gazdag tárháza hatalmas lehetőséget kínál a gyerekek képességének fejlesztésére, a játékos fizika megismerésére.

A nagyobb korosztályban ezen lehetőségek ellenére egyre inkább tapasztalható a  természettudományoktól való elfordulás. A fizika és a matematika tantárgyakat bonyolultnak, nehezen érthetőnek élik meg.  

 

A foglalkozások célja a gyerekek érdeklődésének fenntartása és ezen keresztül a természettudományos tantárgyak megszerettetése.

A gyerekek rácsodálkozhatnak a hétköznapi életből ismert törvényszerűségek magyarázatára, és részesei lehetnek a fizikai jelenségek felfedezésének.

A foglalkozásokon sok ismert és kevésbé ismert fizikai kísérlet jelenik meg a hétköznapi életben található tárgyak segítségével új köntösbe öltöztetve. A foglalkozások lehetőséget adnak a gyermekek nyiladozó természettudományos ismeretanyagának bővítésére, a képességeik és életkori sajátosságaik figyelembe vételével.

 

FOGLALKOZÁSOK MENETE:

 

Az egyes foglalkozások kísérletei nem csak egy témakör ismeretanyagából kerülnek ki, hanem bepillantást adnak a fizika más-más területeire is. Ezáltal egy jelenség, kísérlet több alkalommal is megjelenik más-más formában. Egy lehetőséget ad a gyerekek számára a megismert fogalmak ismétlésére és a „Jaj, ezt már tudom!” élmény átélésére.

A foglalkozások 3 jól elkülöníthető részből állnak:

1, Kísérletek bemutatása

A kísérletek bemutatása közben a gyerekek megfogalmazhatják a látottakat, kifejthetik észrevételeiket. Minden kísérlet a már korábbi ismeretek felelevenítésével kezdődik és az új információval továbbfűzzük a gyerekek természetismereti tudását.

2, Eszközkészítés

Minden gyermek elkészíthet önállóan egy kísérleti eszközt, játékot, amelyet a foglalkozás végeztével haza is vihet. Így lehetősége nyílik egy saját otthoni „szertár” kialakítására.

3, Összegzés, játék

A tapasztaltak megbeszélése, összefoglalása és játék az elkészített eszközökkel.

 

FOGLALKOZÁSOK IDŐTARTAMA:

Nagycsoportos óvodások és kisiskolások esetén a javasolt időtartam igény szerint 40 perc, 50 perc illetve 60 perc.

Felső tagozatos általános iskolások számára a foglalkozások 60 perc, illetve 90 percesek.

Számukra az eszközkészítést követően mérési és számítási feladatok elvégézésével bővített az óra.

 

A TUDÓSKA FIZIKA TANODA FOGLALKOZÁSAINAK IDŐPONTJA  ITT TEKINTHETŐ MEG.

HA AZ ÉLMÉNYBESZÁMOLÓT SZERETNÉ ELOLVASNI, AKKOR KATT  IDE! Vigyor

 

A FOGLALKOZÁSOKAT ELŐRE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN ÓVODÁKBAN

 IS MEGTARTJUK!

 További információ a KAPCSOLAT menűpont alatt

található elérhetőségeken keresztül kérhető.

 

 Tájékoztató anyag kivonata innen letölthető: Tudoska_Fizika_Tanoda.pdf

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet