FOGLALKOZÁSOK CÉLJA:
Manapság a gyermekek szinte egész pici koruktól a kommunikációs, és technikai eszközök áradata között nőnek fel. Természetességgel kezelik a telefont, a számítógépet, fotóznak Anyu és Apu fényképezőgépével, felkapcsolják a világítást és utaznak az autóval. Gyermekszobájukban nagyon sok játék csörög, zörög, forog, mindenféle hangot ad ki annak érdekében, hogy a csemete képességeit több irányból fejlessze.
A picik és nagyobbacskák örömmel vesznek részt a körülöttük levő tárgyak, jelenségek megismerésében, feltérképezésében. Fáradhatatlanul kiváncsiak, érdeklődőek, aktívan közelednek minden új, számukra még ismeretlen dolog felé. Mindent szétszednek és elemeznek. A technikai és készségfejlesztő játékok gazdag tárháza hatalmas lehetőséget kínál a gyerekek képességének fejlesztésére, a játékos fizika megismerésére.
A nagyobb korosztályban ezen lehetőségek ellenére egyre inkább tapasztalható a természettudományoktól való elfordulás. A fizika és a matematika tantárgyakat bonyolultnak, nehezen érthetőnek élik meg.
A foglalkozások célja a gyerekek érdeklődésének fenntartása és ezen keresztül a természettudományos tantárgyak megszerettetése.
A gyerekek rácsodálkozhatnak a hétköznapi életből ismert törvényszerűségek magyarázatára, és részesei lehetnek a fizikai jelenségek felfedezésének.
A foglalkozásokon sok ismert és kevésbé ismert fizikai kísérlet jelenik meg a hétköznapi életben található tárgyak segítségével új köntösbe öltöztetve. A foglalkozások lehetőséget adnak a gyermekek nyiladozó természettudományos ismeretanyagának bővítésére, a képességeik és életkori sajátosságaik figyelembe vételével.
FOGLALKOZÁSOK MENETE:
Az egyes foglalkozások kísérletei nem csak egy témakör ismeretanyagából kerülnek ki, hanem bepillantást adnak a fizika más-más területeire is. Ezáltal egy jelenség, kísérlet több alkalommal is megjelenik más-más formában. Egy lehetőséget ad a gyerekek számára a megismert fogalmak ismétlésére és a „Jaj, ezt már tudom!” élmény átélésére.
A foglalkozások 3 jól elkülöníthető részből állnak:
1, Kísérletek bemutatása
A kísérletek bemutatása közben a gyerekek megfogalmazhatják a látottakat, kifejthetik észrevételeiket. Minden kísérlet a már korábbi ismeretek felelevenítésével kezdődik és az új információval továbbfűzzük a gyerekek természetismereti tudását.
2, Eszközkészítés
Minden gyermek elkészíthet önállóan egy kísérleti eszközt, játékot, amelyet a foglalkozás végeztével haza is vihet. Így lehetősége nyílik egy saját otthoni „szertár” kialakítására.
3, Összegzés, játék
A tapasztaltak megbeszélése, összefoglalása és játék az elkészített eszközökkel.
FOGLALKOZÁSOK IDŐTARTAMA:
Nagycsoportos óvodások és kisiskolások esetén a javasolt időtartam igény szerint 40 perc, 50 perc illetve 60 perc.
Felső tagozatos általános iskolások számára a foglalkozások 60 perc, illetve 90 percesek.
Számukra az eszközkészítést követően mérési és számítási feladatok elvégézésével bővített az óra.
A TUDÓSKA FIZIKA TANODA FOGLALKOZÁSAINAK IDŐPONTJA ITT TEKINTHETŐ MEG.
HA AZ ÉLMÉNYBESZÁMOLÓT SZERETNÉ ELOLVASNI, AKKOR KATT IDE!
A FOGLALKOZÁSOKAT ELŐRE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN ÓVODÁKBAN
IS MEGTARTJUK!
További információ a KAPCSOLAT menűpont alatt
található elérhetőségeken keresztül kérhető.
Tájékoztató anyag kivonata innen letölthető: Tudoska_Fizika_Tanoda.pdf
Hírek